dinsdag 16 augustus 2011

Tip 2: Foundation.


Elke dag opnieuw zie ik mensen met een 'mossel' kleurtje zoals ik het noem. Mensen wiens foundation dus veel te donker is. Vele meiden denken nog steeds dat foundation dient om je een bruin kleurtje te geven. Ze noemen foundation dan ook ‘bruinsel’ (Brr, ik krijg kippenvel als ik het woord hoor!) Wrong! 

Foundation dient om je huid mooi egaal te maken. Koop je foundation altijd in de kleur van je gezicht of zelf een tintje lichter. Ikzelf test foundation altijd op mijn hand en aan de binnenkant van mijn pols, ik test meestal van licht naar donker en ga dan nog even verder winkelen. Doordat ik de foundation niet meteen koop en buiten kom kijk ik even in het daglicht welke kleur het beste is omdat ik vind dat je in de winkel vaak bedrogen word door het licht.


Nog een extra tip voor als je zoals mij nooit de perfecte kleur vind meng dan een vloeibare highligter met je foundation, zo krijg je hem lichter.

Mijn favoriete foundation op het moment is Catrice Photo finish 18h 
Te koop bij Kruidvat in 5 verschillende kleuren. Je betaald hiervoor € 6,49.








Liefs, 
Sharina.



3 opmerkingen:

  1. Grappig, een mosselkleurtje ;) Je hebt gelijk, ik kan mij er ook aan ergeren! Was eens toe aan een nieuwe foundation, ga deze zeker eens testen! Leuke blog meid, doe zo voort!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Já dat zie je inderdaad echt supervaak. Ik ga tegenwoordig ook altijd eerst even buiten checken of de kleur helemaal matched. Als ik vroeger een te donkere kocht dan mengde ik vaak mijn foundation met mijn dagcreme, dan wordt hij wat lichter en minder dekkend. Dus gemakkelijk op te bouwen tot het wél de juiste kleur heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal gelijk! Ik zie er ook graag wat bruiner uit maar dat moet je zeker niet met foundation proberen.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie !