vrijdag 30 september 2011

Mijn haar ontkleuren.

Vandaag weer een later artikel, aangezien ik het enorm druk heb en nog steeds geen tijd gehad heb om vooruit te schrijven, sorry daarvoor. Ik ga vandaag mijn haren nog eens ontkleuren en ik weet dat het enorm slecht voor je haren is, maar er zit niets anders op dan ontkleuren om mijn witblonde haar te krijgen.
ìk leg even uit hoe het nu precies werkt en alles daar rond.

Hoe gaat zo'n ontkleuring nu in zijn werk?
Ontkleuren is absoluut niet hetzelfde als je haren een kleurtje geven of blonderen. Bij een ontkleuring word al het pigment (de kleur dus) uit je haren gehaald. Ontkleuring word eigenlijk alleen gebruikt bij lokken, of als je van een donkere kleur naar een veel lichtere kleur wil gaan. Maar bij mij is het net iets anders.. Ik wil mijn haren steeds wit-blond en met een gewone kleuring bereik ik niet het resultaat dat ik wil, vandaar dat ik dus voor ontkleuren gekozen heb. Ik raad het wel niemand aan tenzij je echt een drastische kleurverandering wil, aangezien het enorm slecht is voor je haren. Ook mijn haren zijn niet meer zo gezond als dat ze eruit zien, maar dankzij mijn kappersopleiding en de ervaring van het jarenlange ontkleuren weet ik ondertussen als de beste hoe ik mijn haren intensief moet verzorgen.
Ontkleuren gebeurt met een poeder en dat is nog eens een verschil met het kleuren aangezien kleur meestal vloeibaar of in een crème vorm gekocht word. Voor de rest word het eigenlijk hetzelfde klaargemaakt als een gewone kleuring. Maar dan..
Vaak hoor ik mensen zeggen dat als ze hun haren kleuren, ze dan jeuk of een branderig, pijnlijk gevoel krijgen. Als je dit zelf al eens meegemaakt hebt weet je vast wat ik bedoel. Nu, ontkleuren is nog een stapje erger en doet echt wel pijn, het brand enorm en het is voor mij ook iedere keer tanden bijten om een uurtje vol te houden maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden zeggen ze toch?
Ik gebruik voor mezelf de sterkste ontkleuring die er is, deze word eigenlijk alleen gebruikt bij lokken omdat het product niet op de hoofdhuid mag komen aangezien het enorm brand en pijn doet. Maar eigenwijs zoals ik ben doe ik het toch! Met alle gevolgen van dien en na mijn ontkleuring een hele rode branderige hoofdhuid hebben. Zoals ik al zei enorm slecht. Vandaar dat ik ook niet te lang wacht met het opnieuw ontkleuren van mij haren, hoe meer uitgroei hoe pijnlijker de behandeling is.

Ik ga voor jullie foto's maken van het hele proces en ik ga deze in een artikel of in een filmpje met uitleg zetten aangezien het makkelijker te begrijpen is via die weg. Nu wil ik van jullie weten of jullie het liefst in een filmpje of liefst in een artikel willen hebben. Laat het even in de comments achter en als er verdere vragen zijn mag je die zeker stellen.

Liefs,
Sharina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie !